Ακολουθήστε Τα νέα του Φοίνικα και στο WhatsApp11άδα 1ου ημιχρόνου:

11άδα 2ου ημιχρόνου:

Στατιστικά αγώνα:

Στην ουσία ο Τιμούρ παρέταξε την ομάδα στο 1ο ημίχρονο με ένα σύστημα 5-3-1-1 όταν αμυνόταν και όταν κρατούσε μπάλα για να βγει μπροστά 4-3-2-1. Ο Αμπαρτζουμιάν από στόπερ πήγαινε στα δεξιά μπακ και έβγαινε πιο μπροστά ο Ντέλετιτς. Στο 2ο ημίχρονο αν και άλλαξε τον σχηματισμό του ο Τιμούρ με ένα σύστημα 4-3-2-1 η Ανόρθωση συνέχισε να ήταν συμπαγής ομάδας κλείνοντας όλους τους χώρους.
Ουσιαστικά βλέπουμε την Ανόρθωση σε πρώτο παιχνίδι, φιλικό & επίσημο, με τα πρώτα δείγματα γραφής να είναι ενθαρρυντικά.
Η προσέγγιση του Τιμούρ στον αγώνα, ειδικότερα στα πρώτα στάδια, ήταν καθαρά αμυντική. Φυσικά, να λάβουμε υπόψιν τις απουσίες που είχε η ομάδα αλλά και τον βαθμό ετοιμότητας.
Από την αρχή του αγώνα οι παίκτες της Ανόρθωσης έλεγχαν τους χώρους τους και γνώριζαν καλά το πλάνο του προπονητή τους εφαρμόζοντας το άψογα.
Αδυναμίες:
Η μόνη και ουσιαστική αδυναμία της ομάδας ήταν στην τριάδα του κέντρου που δεν είχε ένα καθαρό κόφτη. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις, είτε έβγαιναν μπροστά να πιέσουν – είτε από λάθος, έδωσε την ευκαιρία στην Ομόνοια να βγει μπροστά. Τα παρακάτω παραδείγματα τα είδαμε 3 φορές στο παιχνίδι και σίγουρα ο Τιμούρ και το επιτελείο του θα πρέπει να το δουλέψουν.
Παρακάτω θα δούμε σε τρεις παρόμοιες περιπτώσεις να γίνετε το ίδιο λάθος από πλευράς Ανόρθωσις.
Α) 5:30 παρατηρούμε την πρώτη αδυναμία της ομάδας να μαρκάρει σωστά τον Παπουλή. Το θετικό στην περίπτωση αυτή το άμεσο κλείσιμο του Παπουλή χωρίς να γίνει απειλητικός.

Β) 42:00 πάλι ο Παπουλής ελεύθερος δέχτηκε την κάθετη πάσα έξω από την περιοχή δοκιμάζοντας το σουτ, χωρίς να απειλήσει.

Γ) 46:00 πάλι ελεύθερος ο Παπουλής δίνοντας κάθετη μπαλιά στον Μποτεάνγκ προλαβαίνοντας ο Λόρια την μπάλα.

Φαίνεται να είναι χαρακτηριστική η συγκεκριμένη κίνηση της Ομόνοιας αφού την έφτιαξε τρεις φορές. Επίσης, να σημειώσουμε ότι από εδώ ξεκινά η επίθεση της Ομόνοιας. Ο Λεκζιακς και ο Σεχού βγαίνουν μπροστά όταν επιτίθεται η ομάδα τους, σε πολλές περιπτώσεις ως εξτρέμ, και σε συνεργασία με τους Παπουλή και Μποτεάνγκ η Ομόνοια γίνεται επικίνδυνη.
Αρνητικά:
Θετικά:
Γκολ Ομόνοιας:
Με μία μακρινή μπαλιά κερδίζει την μάχη ο Μποτεάνγκ με τον Κορέια και πασάρει εντός περιοχής (χωρίς να βλέπει) σκοράροντας ο Τσέποβιτς.
Λάθος γενικότερα αμυντικής διάταξης σε μία ξαφνική μπαλιά (μη οργανωμένης επίθεσης) δεν καλύψαμε τους σωστούς χώρους. Ο Κορέια έχασε τη μάχη με τον Μποτεάκ και λάθος από Κορρέα ο οποίος βλέπει τον Τσέποβιτς, κάνει την κίνηση προς τα πάνω του, αλλά ο Τσέποβιτς κάνει ταυτόχρονα και αυτός κίνηση μπροστά, αφήνοντας τον Κορρέα λίγο πιο πίσω. Ο Κορρέα δεν έλαβε καθόλου υπόψιν την πορεία της μπάλας θέλοντας να πάει προς τον επιθετικό της Ομόνοιας.
Γκολ Ανόρθωσης (43:00) :
Να αναφέρουμε ότι πριν το γκολ όλα ξεκίνησαν από το σπριντ του Λάφερτι στον Φαμπιάνο αναγκάζοντάς τον σε λανθασμένο διώξιμο. Η μπάλα βρέθηκε δεξιά στον Αμπαρτζουμιάν ο οποίος με στοχευμένη μπαλιά να βρίσκει τον Χρυσοστόμου σκοράροντας ένα υπέροχο γκολ.
Παίκτες:
Ονησίφορος Ρουσιάς: Έδειξε καλά στοιχεία ακολουθώντας πιστά το πλάνο του προπονητή του.Έβαζε αρκετή πίεση στην Ομόνοια η οποία του βγήκε σε κάποια σημεία κλέβοντας την μπάλα, χαρακτηριστικό σημείο στο 16’, και έκλεινε καλά τους χώρους στην αμυντική λειτουργία της ομάδας.
Προσωπική μου άποψη ότι μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο την ομάδα αλλά χάθηκε στη συγκεκριμένη θέση προσπαθώντας να είναι συνεχώς στην αριστερή θέση έχοντας στο μυαλό του την άμυνα.
Καλή επιλογή του Τιμούρ και θα βοηθήσει πολύ την ομάδα στον μεγάλο αγώνα του πρωταθλήματος.
Kyle Lafferty: Ότι και να πούμε για αυτόν τον παίκτη είναι λίγο. Με το καλημέρα μας έδειξε τις προθέσεις του και πόσο πολύ θέλει να παίξει μπάλα. Δυνατός παίκτης με πολλά τρεξίματα. Χαρακτηριστική η κίνησή του στο γκολ της ομάδας βάζοντας πίεση στον Φαμπιάνο. Είναι το κακό παιδί από την Ιρλανδία και χρειαζόμαστε αυτήν την προσωπικότητα στον αγώνα!
Milos Deletic: Ορεξάτος και διάθεση για να παίξει μπάλα. Θα βοηθήσει πολύ την ομάδα στο μέλλον με την τεχνική του κατάρτιση, την πίεση που βάζει στον αντίπαλο και στη γρήγορη αντεπίθεση που μπορεί να βγει μπροστά. Χαρακτηριστικό σημείο ότι οι Deletic και Αμπαρτζουμιάν κλείδωσαν τον Λεκζιακς χωρίς να γίνει καθόλου επικίνδυνος στον αγώνα, έναν από παίκτη κλειδί για τον Μπεργκ και την Ομόνοια.
Αντρέας Χρυσοστόμου: Παίκτης ο οποίος το μέλλον του ανήκει. Χρειάζεται αρκετή δουλειά και θεωρώ υπό την καθοδήγηση του Τιμούρ θα φθάσει σε πολύ ψηλά επίπεδα. Ο μικρός πρέπει να πιστέψει στις δυνατότητες του, έχει τα φόντα να παίξει σε μεγαλύτερο πρωτάθλημα, να στερηθεί πολλά ως νεαρός και να δουλέψει σκληρά. Στο γκολ έδειξε την κλάση ενός μεγάλου επιθετικού και μπράβο στον Αντρέα.
Χαρακτηριστική ήταν και η πίεση που έβαζε στους αντιπάλους ο Χρυσοστόμου με καλύτερο σημείο στο 47’ του αγώνα όπου έκλεψε την μπάλα και τροφοδότησε τον Λάφερτι μπροστά. Στη συγκεκριμένη φάση αν ο Λάφερτι είχε βοήθειες από εξτρέμ θα μπορούσε να ήταν μία υποσχόμενη αντεπίθεση.
Παύλος Κορρέα: Ο υποσχόμενος αμυντικός της ομάδας συνεχίζει τις καλές του εμφανίσεις από εκεί που έμεινε την προηγούμενη χρονιά. Φυσικά, με την παρουσία του Αραγιούρι και Ρισβάνη στο πλευρό του θα αναδείξει ακόμη περισσότερο τις αρετές του. Μοναδικό λάθος ήταν στη φάση του γκολ, όπως αναφέρεται και παραπάνω, αλλά σε καμία περίπτωση δεν τον κρίνουμε για αυτό (Παύλο δες το ως συμβουλή). Μην ξεχνάμε ότι ακόμη είμαστε σε περίοδο προετοιμασίας!
Προπονητής:
Temur Ketsbaia: Ο Τιμούρ στον αγώνα με την Ομόνοια έδειξε την ποιότητά του ως προπονητής. Πόσο πολύ του αρέσει η σκληρή δουλειά και οι παίκτες να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του. Σε αυτό το σημείο θέλω να δώσω ιδιαίτερη σημασία για να έναν προπονητή που αμφισβητήθηκε από πολλούς, Ανορθωσιάτες και μη, βλέπουμε ότι χτίζει ένα πολύ γερό και δυνατό σύνολο χωρίς να έχει όλους τους παίκτες στη διάθεσή του. Στην τακτική που εφάρμοσε, νομίζω για πρώτη φορά στην τελευταία του θητεία στην Ανόρθωση, παίρνει 10! Γνωρίζοντας ότι δεν έχει παίξει κανένα φιλικό, είχε και απουσίες, παρέταξε την ομάδα με τέτοιον τρόπο που να φανεί ακόμη πιο δυνατή από ότι θα είναι στο μέλλον.
Φάνηκε ότι οι Γεωργιανοί δε μας έχουν λείψει από την ομάδα και ήταν ο πρώτος που το γνώριζε κάνοντας εξαιρετικές επιλογές. Ο λόγος που επιμένει στον Popovic είναι γιατί γνωρίζει ότι μας λείπει ένας δημιουργικός παίκτης στο κέντρο.
Η Ομόνοια είχε τη φλύαρη κατοχή χωρίς να φανεί ιδιαίτερα επικίνδυνη, κλείνοντας όλους τους χώρους στην αμυντική λειτουργία της ομάδας. Χαρακτηριστικό ακόμη ότι και στη φάση του γκολ της Ομόνοιας έγιναν τρία λάθη για να δεχθούμε τέρμα. Σε καμία οργανωμένη επίθεση δεν απειλήθηκε η Ανόρθωση.
Μπράβο στον Τιμούρ!
Κλείνοντας να αναφέρω ότι ήταν ένα παιχνίδι, το πρώτο μας παιχνίδι, που δεν μπορείς να κρίνεις και πολλά λόγω ετοιμότητας της ομάδας αλλά και των απουσιών που είχε.
Μπορεί η κατοχή της μπάλας να ήταν 40% – 60%, δεν είχε όμως ουσία από πλευράς Ομόνοιας.
Φάνηκαν όμως οι προθέσεις του Τιμούρ και τα καλά σημεία της φετινής Ανόρθωσης. Δε θέλω να πω πολλά αλλά η ομάδα φέτος μπορεί για τίτλο. Φυσικά, είναι νωρίς αλλά λαμβάνοντας υπόψιν τη δουλειά που γίνεται στην ομάδα και στα καλύτερα που έρχονται είμαι αισιόδοξος ότι μπορούμε. Η Ανόρθωση φέτος θα παλέψει μέχρι τέλους το πρωτάθλημα.
Καλή επιτυχία σε όλους!
Δημήτρης Σαρρής