Ακολουθήστε Τα νέα του Φοίνικα και στο WhatsAppΣαν σήμερα, πριν από 20 χρόνια, οι λεβέντες της Ανόρθωσης πάτησαν το χορτάρι του γηπέδου της Trabzonspor, στην Ελληνικότατη Τραπεζούντα, με έναν και μοναδικό στόχο: την πρόκριση. Απέναντί τους, μια τουρκική ομάδα, αλλά το διακύβευμα δεν ήταν μόνο αγωνιστικό, ήταν ζήτημα τιμής, μνήμης και αξιοπρέπειας.
Το κλίμα στην Τραπεζούντα ήταν εχθρικό. Η ομάδα μας έζησε μέρες γεμάτες πίεση, ένταση και τρομοκρατία. Κανείς όμως δε λύγισε. Η αποστολή παρέμεινε αφοσιωμένη, αποφασισμένη να ολοκληρώσει ότι άρχισε. Ο στόχος δεν αμφισβητήθηκε ούτε για δευτερόλεπτο.
Στον πρώτο αγώνα στο ΓΣΠ, η Ανόρθωση έκανε το πρώτο βήμα με ένα εκκωφαντικό: 3-1. Ένα σκορ που έδινε προβάδισμα, αλλά όχι ασφάλεια. Ο επαναληπτικός στην Τραπεζούντα θα ήταν μάχη.
Και όντως ήταν. Αντέξαμε. Ηττηθήκαμε με 1-0, αλλά πήραμε την πρόκριση. Στο 90+4’, η Ανόρθωση πέρασε από τη μεγαλύτερη δοκιμασία: με τον Γιωργαλλίδη εκτός θέσης, ο Ξενίδης με μια απίστευτη καρατιά έσωσε τη μπάλα πάνω στη γραμμή. Ένα λεπτό αργότερα, γκολ της Τραμπζονσπόρ ακυρώθηκε ως οφσάιντ. Η χαρακτηριστική φράση του σχολιαστή έμεινε στην ιστορία:
«Η Παναγία, η Παναγία της Σουμελά, βοήθησε την ομάδα μας!»
Στον αγώνα έπαιξαν οι:
Γιωργαλλίδης, Κατσαβάκης, Νικολάου, Χάμπερ, Πουρσαϊτίδης, Τσιταϊσβίλι, Φρούσος (Ξενίδης 75′), Κετσπάγια (Κωνσταντίνου 66′), Μαραγκός (Κινκλάντζε 57′), Χατζί, Λουκά.
Ξημερώματα, στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, χιλιάδες κόσμου κατέκλυσε τον χώρο μέσα και έξω από το αεροδρόμιο για να υποδεχθεί τους ήρωες. Οι σκηνές ήταν ανεπανάληπτες. Κλάμα, τραγούδι, σημαίες, χαμόγελα, περηφάνια.
20 χρόνια μετά, θυμόμαστε και συγκινούμαστε. Γιατί κάποιες στιγμές δεν ξεχνιούνται. Μένουν χαραγμένες για πάντα.
Για την Ανόρθωση. Για την Αμμόχωστο.